piątek, 6 stycznia 2012

Niespodziewany błąd 80710102 (DNS)


Bunt maszyn

Jako zadowolony użytkownik platformy Playstation 3 cieszyłem się z możliwości darmowego grania w trybie multiplayer z innymi, równie jak ja zadowolonymi, użytkownikami. Dlatego aż tak bardzo dotknęło mnie, gdy pewnego wieczora, próbując połączyć się z serwerami jednej z moich ulubionych gier, konsola zbuntowała się przeciwko mnie.
Pojawiający się komunikat o Niespodziewanym błędzie 80710102 (DNS) skutecznie odciął urządzenie od Internetu i wszystkich jego pochodnych funkcji. Epic fail.

Counterinsurgency?

Kiedyś ktoś powiedział, że na świecie nie ma problemu nie do rozwiązania. Wystarczy zajrzeć do Internetu. Tak też uczyniłem. Po wpisaniu hasła "Niespodziewany błąd 80710102 (DNS)" zostałem zalany linkami, w których kryło się rozwiązanie mojego problemu. Tak przynajmniej z założenia...
Lista rozwiązań jest pokaźna, ale wszystkie zbiegają się do rekonfiguracji routera połączonego z konsolą. Szczerze, to do dzisiaj nie wiem czy to wina routera czy ps3, ani też nie mam pojęcia jak to się stało, że w ciągu kilku miesięcy normalnego używania i grania "po sieci" nie było takiego problemu, aż tu nagle jest i kłopot.
A zatem możesz skorzystać z porad na różnych forach albo Youtubie. Informacja, że "To pomaga jednym, a innym nie" na pewno jest zachęcająca. Więc dlaczego jeszcze nie rozwiązałeś tego problemu?! Czy ponowna konfiguracja routera to dla Ciebie problem, a może wierzyłeś, że jego "twardy" RESET pomoże. Nie pomoże.

Rozwiązanie

Na to wszyscy czekaliśmy. Proste i skuteczne (na pewno!) rozwiązanie zazwyczaj jest najprostsze. Musisz zrobić tylko dwie rzeczy.
  1. Odłącz konsolę od Internetu
  2. (opcjonalnie) Wyłącz router.
  3. Przywróć ustawienia fabryczne.
Działa? Działa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz